رونمایی کره شمالی از ۲۵۰ پرتابگر جدید موشک‌های بالستیک-راهبرد معاصر

رونمایی کره شمالی از ۲۵۰ پرتابگر جدید موشک‌های بالستیک

رسانه‌های رسمی کره شمالی از تحویل صدها پرتابگر جدید موشک‌های بالستیک به نیروهای نظامی این کشور خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۳۲۴

به گزارش راهبرد معاصر، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) امروز دوشنبه اعلام کرد که کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی بر روند تحویل ۲۵۰ پرتابگر جدید موشک‌های بالستیک تاکتیکی به نیروهای مناطق مرزی نظارت داشت؛ کره جنوبی می‌گوید این اقدام پیونگ‌یانگ برای تهدید سئول است.

 

به نوشته تی‌آرتی، خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که این پرتابگرها یک سلاح تهاجمی تاکتیکی قدرتمند وبه‌روز است که کیم جونگ‌اون شخصاً آن را طراحی کرده و هم‌اکنون آماده انتقال به یگان‌های ارتش است.

 

کیم جونگ‌اون در مراسم رونمایی این پرتابگرها در جمع دانشمندان و نیروهای نظامی کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در آینده نزدیک آمادگی هسته ای را برای جلوگیری از تهدیدات هسته ای و محافظت از خود برای پاسخ به هر چالشی خواهد داشت. 

 

رهبر کره شمالی در ادامه آمریکا را به دلیل ایجاد یک «جریان نظامی مبتنی بر هسته‌ای» که کشورش را مجبور به تقویت بیشتر قابلیت های نظامی کرد، سرزنش کرد.

 

کره شمالی اعلام کرد ماه گذشته یک موشک بالستیک تاکتیکی جدید را آزمایش کرده است.

 

«لی سونگ جون» سخنگوی رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در واکنش به این اقدام کره شمالی گفت: ما معتقدیم پرتابگرهای موشکی که رونمایی شده، به طرق مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مانند حمله یا تهدید علیه کره جنوبی... استقرار در نزدیکی مرز به این معنی است که برد آنها طولانی نیست.» / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده